czwartek, 19 lutego 2009

Ethical Child Trust Fund???

Słowo wyjaśnienia dla tych, którzy nie wiedzą co to jest Child Trust Fund(CTF). Otóż Rząd UK każdemu nowonarodzonemu dziecku daje kupon o wartosci 250 funtów. Pieniadze te rodzice lokuja w funduszach i kiedy owo dziecko osiagnie pelnoletnosc moze ono wybrac te pieniadze. Tylko dziecko może je wybrac, rodzice moga wplacac ale nie moga nic z takiego konta wyplacic. W wieku 7 lat dziecko dostaje kolejny kupon 250Funtow. Czuli kwota wzrasta do 500 funtów. Zaź jeżeli ktoś pobiera rodzinne kwota ta może osiągnąć nawet 1000funtów.Fajny pomysł. Chyba każdy z nas chciałby dostac ekstra gotówkę, a szczególnie kiedy kłaniają sie studia i usamodzielnienie.

Sa różne organizacje, które oferuja fundusze CTF. Kilka z nich oferuje tak zwane etyczne konta. To znaczy jesli rodzice wybiora ten fundusz ich pieniadze bede inwestowane w etyczne sprawy i firmy.

Kilka dni temu przegladalam ofert tychze firm, a ponieważ interesuje mnie na co wydaje moje pieniądze pod uwagę wziełam tylko etyczne fundusze. Napisałam do jednej z organizacji proszac o odpwoiedź na trzy proste pytanie:
1. Czy inwestujecie w aborcje?
2. Czy inwestujecie w badania na embrionach ludzkich?
3. Czy inwestujecie w środki antykoncepcyjne?

Trzy proste pytania. Oczekiwałam zatem prostej Tak lub Nie odpowiedzi. I??? no cóż przeliczyłam się ponieważ pan z funduszu nie umiał na nie odpowiedzieć. Wysłał mi jakiegoś niedziałającego linka i coś kręcił, że oni inwestują w prawa ludzkie i organizacje, które ich przestrzegają. Nie rozumiejąc zbytnio co dkładnie miał na myśli wysłałam mu kolejnego maila: "Prosze mi powiedzieć czy w takim razie wspieracie takie organizacje jak WHO albo Marie Stopes??"Odpowiedź to kolejny tym razem dziłający link. wyraził także nadzieje ze ta strona odpowie na moje pytania.

Brzydko mi to pachniało i już po tych mailach byłam prawie pewna ze odpowiedź na moje trzy pytania brzmi Tak inwestujemy. Ale nie będę przecież sądzić bezpodstawnie. Weszłam na strone i oto wyniki moich usilnych poszukiwań:
"Firmy w które inwestują maja unikac inwestowania w tytoń i wojsko, a także firmy te powinny starać sie być bardziej odpowiedzialne- cokolwiek to znaczy.Maja także przeciwdziałać łamianiu praw człowieka i niewolnictwie dzieci. A także dbac o środowisko. "
Firmy w jakie inwestuja to m.in:
- Procter and Gamble
- Johnson and Johnson popieraja aborcję
- GlaxoSmithKline- szcepionki na płodach usunietych w wyniku aborcji

I co teraz zrobić. Nie mogę nie zainwestowac tych pieniedzy bo za kilka miesiecy zad sam wybierze jakis fundusz i je tam ulokuje.
Mam do wyboru fundusz wspierający prawo Islamu- aborcji funować nie będą,ale ja przeciez jestem katolikiem.
No i jeszcze jeden w miare to funusz koscioła metodycznego. Pieniadze idą na jego rozwój.

I co wybrać?? Co robić??I to sie nazywaja etyczne fundusze??
Czy zabijanie milionów dzieci to juz chleb powszedni dla naszego świata?
To, że aborcja jest legalna nie znaczy że jest etyczna.

Brak komentarzy: